Italské beauty trendy okouzlují salony v České republice


Estetica Export provedla rozhovor s Martinem Štěpánem, spoluzakladatelem firmy Italy Style Linea, která je jedním z nejúspěšnějších distributorů zboží pro kadeřnické a kosmetické salony v České republice.

Můžete nám představit vaši firmu?

„Italy Style Linea je distribuční společnost působícína trhu s profesionální kosmetikou v České republice. Začali jsme v roce 1992 po seznámení s Italem Giulianem Bravim, po jehož příchodu do České republiky jsme se stali obchodními partnery. Název a inspirace naší firmy mají hodně společného s národností mého kolegy. Giuliano je nyní v důchodu, ale stále pracuji s jeho synem a dalšími minoritními partnery. Na začátku devadesátých let jsme začali spolupracovat s několika italskými značkami a prodávali jsme většinou přímo koncovým uživatelům v asi 70 obchodech po celé České republice. V roce 1997 jsme začali působit na trhu s profesionální kosmetikou sezbožím střední až nižší kategorie. Brzy jsme si ale uvědomili, že jestli se chceme posunout na vyšší úroveň, potřebujeme zbožíté nejlepší kvality. Čeští kadeřníci si vždy potrpěli na módu, kvalitu,provedení produktů a vzdělávání – stejně tak jako jejich kolegové po celém světě.Psal se rok 2007, když jsme potkali společnost Framesi,a to byl průlom! V roce 2008 jsme se stali oficiálním distributorem pro Framesi,což znamenalo opravdový obratv náš prospěch. Od Framesi jsme získali nejen produkty vysoké kvality, které jsme potřebovali, ale také jsme se naučili zefektivnit řízení a organizaci prodeje.Stejně tak jsme společně dospěli k rozhodnutí otevřít naši Akademii v Praze. Díky těmto rozhodnutím se Framesi stalanejprodávanější italskou značkou v České republice.“

Ale vaše firma distribuuje i celou řadu dalších značek…

„Ano, jsme distributoři více značek, nyní jich zastupujeme 14. Jsme výhradním prodejcemprofesionální kosmetiky Framesi. Prodáváme ale i další profesionální vlasové produkty, jako například fény značky Parlux, všechny značky skupinyMaletti Group - výrobce kadeřnického a kosmetického nábytku, a dále pak produkty skupiny Labor Group, včetně značkyUPGRADE aj. Distribuujeme také profesionální kosmetické značky jako Diego Dalla Palma a naši vlastní značku Alissa Beauté, vyráběnou v Itálii, a to nejen do kosmetických salónů. Distribuujeme ale i další „neitalské“ značky jako japonskou Takara Belmont a Y.S. Park, a britskou značku Denman.“


Můžete nám nastínit nějaká čísla o vaší firmě?

„Naše firma má 57 zaměstnanců, 20 z nich jsou přímí obchodní zástupci v Česku a na Slovensku. Staráme se o 700 kadeřnických salónů. Celkem asi 1400 salonů od nás příležitostně nakupuje, navíc prodáváme více než 500 kosmetickým salonům.“


Jak vaše firma zvládla pandemii?

„Jednalo se o velmi těžké období, to nemohu popřít. V prvních měsících jsem měl obavy. Nevěděli jsme, zda všechny naše odběratelské salony budouschopny zaplatit své závazky. Nesměly být v provozu, a tudíž neměly žádné příjmy.To byl první dopad, ale naštěstí jsme mělijinépřednosti,na které jsme se mohli spolehnout. Silná finančnístruktura naší společnostinám zajistila odolnost v krizi cash-flow. Jistotu takédodával fakt, že jsme již před šesti lety navázali spoluprácis e-shopy, které zprostředkovávají prodej přímo koncovým uživatelům. K těmto účelům máme také náš vlastní e-shopBeautyonline.cz, pomocí kterého je zprostředkováván prodej koncovým zákazníkům, tzv. B2C.Pro naše profesionální klienty máme druhou platformu, a to Italystyle.cz, kde se zprostředkovává tzv. B2B prodej. Během lockdownu jsme se soustředili především na online obchod. Měli jsme také štěstí, že jsme před několika lety začali prodávat dezinfekční gely, které dříve nebyly příliš úspěšné, ale během první vlny pandemie se z nich stal produkt –hrdina.“


Jak jste ukončili rok 2020?

„No, na začátku roku 2020 byl náš plánovaný rozpočet velmi optimistický, protože jsme měli mnoho nových inovací, se kterými jsme sechtěli představit na trhu. I přestože se trh v loňském roce na několik měsíců úplně uzavřel a přišli jsme tak o některá velmi důležitá období (třeba Vánoce), celkové příjmy naší společnosti nepoklesly. A dokonce i v první polovině roku 2021 držíme stejnou úroveň prodeje, kterou jsme měli dříve. Nakonec by to mohl být docela dobrý výsledek.“


Jak moc se podílelonline obchod na výsledcích z minulého roku?

„Stal se velmi důležitou částí, neboťpodíl online obchodu se na celkovém obratu zvýšil z 10 % na 25 %. Další velkou výhodou byla práce se značkami, jako je Framesi, které nás vždy podporovaly a nikdy neměly vyprodané zásoby. Pomohly nám i napříkladse vzděláváním.“


Vím, že vzdělání je pro vás důležité. Jak jste to zvládali během lockdownu?

„Ano, jsme velice hrdí na naši Framesi Akademii v centru Prahy, která byla milníkem pro rozvoj našeho podnikání. Během lockdownu jsme se museli naučit zase něco úplně nového, jako napříkladpořádání vzdělávacích webinářů. Je pravda, že kadeřníci potřebují přímý kontakt s lektory a učiteli. Ale v této době bylo důležité poskytnout klientům naši podporu v maximální možné míře. Odměněni jsme byli skvělou účastí na webinářích, kde se jedné akce zúčastnilo i 400 kadeřníků najednou.“


Jaké jsou vaše naděje a obavy do budoucna?

„Myslím si, že pandemie přinesla i něco dobrého. Především zvýšenívyužití technologií, které mohou každému pomoct v práci. I když je lidský kontakt nejpřirozenější, mnoho činností a úkonů bude pokračovat online nebo pomocí jiné nové technologie i vbudoucnu.“

 "Prodejní tým Italy Style Linea"

 



"Část technologického týmu Italy Style Linea"


*(Fotografie byly pořízeny před Covid-19.)

  • Líbil se vám článek? Sdílejte jej s přáteli.